Странице

Добродошли,

Добродошли, не морате се изувати.

петак, 13. април 2012.

Мотори су у ствари превозно средство.

           Мотор се као превозно средство искључиво никада није посматрао.Зато су мотори од када су настали до данашњег дана представљали уметничка дела. Осмишљавани су да плене и да никога не оставе равнодушним. Њихова цена никада није осликавала оно што су они били за њихове власнике или обичне посматраче. Није било могуће наплатити дизајн мотора као на пример код аутомобила. Цена аутомобила се драстично мења од тога ко га је дизајнирао и у којој серији се може набавити. Код мотора је ствар другачија. Најчешће се могу набавити сви мотори и нису лимитирани. Бајкери, људи који их воле возити, за њих је мотор начин њиховог живота и са лакоћом издвајају новац за њихове двоточкаше. 


          Оно што је мени увек било фасцинантно је како направити добар дизајн, како нацртати савршен мотор, да ли је то уопште и могуће. Од када цртам и од када знам за себе увек сам покушавао, никада нисам имао прави шаблон по коме бих почео. Није био само почетак проблем, требало је наћи и прави алат за цртање а да резултат буде задовољавајући. 

           
           Некада не тако давно (2007.год.) упустио сам се у осмишљавање чопера резултат тога рада су ови видео записи (youtube). Тих година су ме инспирисала и охрабрила породица Теутул из серије Orange County Choppers и начин на који су то они изводили. Праћењем њиховог склапања мотора сам уочио и начин на који бих ја могао један да моделирам.

         
               Када сам једног дана упознао T-Spline додатак за мог Носорога у мени се јавила идеја да сада могу покушати да осмислим један мотор који не би био као чопер него би био спортски. T-Spline је фантастичан додатак и стварно невероватна корист при моделовању неких апстрактних форми. Потребно је било излити оплату од мотора и извесним пропорцијама поставити целу причу. Узор који сам имао су дефинитивно Дукати и Агуста. Покушао сам нешто њиховог да пренесем на свој диајн. Програми које сам користио су Rhinoceros + T-Spline + KeyShot  (за рендер).
           

              Ово је мој први мотор који сам осмислио и једно огромно искуство које сам стекао. Како сам апсолутно лаик за моторе у помоћ ми је дошао мој велики пријатељ Лазар Динчић који је велики познавалац мотора. Његови савети су ми били од велике помоћи у раду. 

Нема коментара:

Постави коментар